باید خود را به عنوان یک سرباز و یک مجاهد برای تمام شرایط آماده کنیم

باید خود را به عنوان یک سرباز و یک مجاهد برای تمام شرایط آماده کنیم.

باید خود را به عنوان یک سرباز ، به عنوان انسانی که حاضر است برای آنچنان شرایطی مجاهدت کند ، آماده کنیم. انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند ، دست به هیچ کاری نزند ، هیچ اصلاحی را وجهه همت خود نکند صرفا دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان (ع) هستیم. اینکه انتظار نیست !.

انتظار چیست ؟ انتظار‌، دست قاهر قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان سیطره ظلم را از بین ببرد و حق غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند ؛‌ انسان ها را بنده واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود. تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت ، یک قدم به سمت آن هدف والاست. انتظار معنایش این است.

انتظار حرکت است ؛ انتظار سکون نیست.انتظار، رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت گیرد نیست. انتظار حرکت است. انتظار آمادگی است. این آمادگی را باید در وجود خودمان ، در محیط پیرامون حفظ کنیم. و خدای متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما ، به ملت ایران ، که توانسته اند این قدم بزرگ را بردارند و فضای انتظار را آماده کنند. این معنای فرج است.

۲۷/۰۵/۱۳۸۷

بیانات مقام معظم رهبری



:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , شرایط ظهور , نشانه های ظهور , اعتبار , امام خامنه ای , رهبری و مهدویت , مهدویت و رهبری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
انتظار فرج افضل العمال

انتظار فرج افضل العمال

انتظار فرج را افضل اعمال دانسته اند ؛ معلوم می شود انتظار ، یک عمل است ، بی عملی نیست.نباید اشتباه کرد ، خیال کرد که انتظار یعنی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است ، یک آماده سازی است ، یک تقویت انگیزه در دل و درون است ، یک نشاط و تحرک و پویایی است همه زمینه ها. این ، در واقع تفسیر این آیات کریمه قرآنی است که (( و خواستیم بر کسانی که در زمین به ضعف و زبونی کشیده شده اند ، منت نهیم و آنها را پیشوایان { مردم } گردانیم و ایشان را وارثان { زمین } کنیم )) آیه ۵- سوره مبارکه قصص.ـ یعنی هیچ وقت ملت ها و امت ها نباید از گشایش مایوس شوند.

آن روزی که ملت ایران قیام کرد ، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است‌،‌ از آن قیام ،‌ آن نتیجه بزرگ را گرفته است و امروز هم به آینده امیدوار است و با امید و با نشاط حرکت می کند. این نور امید است که جوان ها را به انگیزه و حرکت در جامعه زنده می کند.  این نتیجه انتظار فرج است.

بنابراین ، هم باید منتظر فرج نهایی بود ،‌ هم باید منتظر فرج در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی بود. اجازه ندهید یاس در دل شما حاکم بشود ، انتظار فرج داشته باشید و بدانید که این فرج ، محقق خواهد شد ؛ مشروط بر اینکه شما انتظارتان ،‌ انتظار واقعی باشد ، عمل باشد ، تلاش باشد ،‌ انگیزه باشد ، حرکت باشد. ۲۹/۰۶/۱۳۸۴

امروز انتظار فرج داریم. یعنی منتظریم که دست عدالت گستری بیاید و این غلبه ظلم و جور را ،‌ که همه بشریت را تقریبا مقهور کرده است ، بشکند و این فضای ظلم و جور را دگرگون کند و نسیم عدل را بر زندگی انسان ها بوزاند ، تا انسان ها احساس عدالت کنند. این نیاز همیشگی یک انسان زنده و یک انسان آگاه است ؛ انسانی که سر در پیله  خود نکرده باشد ، به زندگی خود دل خوش نکرده باشد. انسانی که به زندگی عمومی بشر با نگاه کلان نگاه می کند ، به طور طبیعی حالت انتظار دارد. این معنای انتظار است. انتظار یعنی قانع نشدن ،‌ قبول نکردن وضع موجود زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب ؛ که مسلم است این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا ،‌ حضرت حجه بن الحسن ،‌ مهدی صاحب زمان (َع) تحقق پیدا خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , شرایط ظهور , نشانه های ظهور , اعتبار , امام خامنه ای , رهبری و مهدویت , مهدویت و رهبری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : یک شنبه 25 آذر 1397
انتظار فرج

نکته بعدی در باب مهدویت ،‌ انتظار فرج است. انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده ای است. یک انتظار فرج نهایی است ؛ یعنی اینکه بشریت اگر می بیند که طواغیت عالم ، ترک تازی می کنند و چپاول گری می کنند و افسار گسیخته به حق انسان ها تعدی میکنند ،‌ نباید خیال کند که سرنوشت دنیا هیمن هست. نباید تصور کند که بالاخره چاره ای نیست و بایستی به هیمن وضعیت تن داد ؛ نه ، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست (( للباطل جوله )) و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت عالم است ، عبارت است از استقرار حکومت عدل ؛ و او خواهد آمد. انتظار فرج و گشایش ،‌ در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم ها و آزارهاست ،‌ یک مصداق از انتظار فرج است ،‌ لیکن انتظار فرج ‌، مصداق های دیگری هم دارد.

وقتی به ما می گویند منتظر فرج باشید ،‌فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید ، بلکه معنایش این است که هر بن بستی قابل گشودن است. فرج یعنی این ؛‌ فرج یعنی گشایش. مسلمان با درس انتظار فرج ، می آموزد و تعلیم می گیرد که هیچ بن بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی شود کرد ؛ نه ، وقتی در نهایت زندگی انسان ، در مقابله با این حرکت ظالمانه و ستمگرانه ، خورشید فرج ، ظهور خواهد کرد ، پس در بن بست های جاری زندگی هم همین فرج متوقع و مورد انتظار است. این ، درس امید به همه انسان هاست. این درس واقعی به همه ی انسان هاست.1384.06.29

بیانات مقام معظم رهبری



:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , شرایط ظهور , نشانه های ظهور , اعتبار , امام خامنه ای , رهبری و مهدویت , مهدویت و رهبری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : سه شنبه 13 آذر 1397
نکاتی در اعتقاد به مهدویت است

نکاتی در اعتقاد به مهدویت است ،‌ که من به اجمال آن ها را عرض می کنم. یک نکته این است که وجود مقدس حضرت بقیه الله ارواحنافداه استمرار حرکت نبوت ها و دعوت های الهی است از اول تاریخ تا امروز ؛ یعنی همان طور که در دعای ندبه می خوانید ،‌ از (( فبعض اسکنته جنتک ))‌ که حضرت آدم است ،‌  تا (‌( الی انت انتهیت بالامر ))‌ که رسیدن به خاتم الانبیاء (ص) هست ؛ و بعد موضوع وصایت و اهل بیت آن بزرگوار ،‌ تا می رسد به امام زمان ، همه ، یک سلسله متصل و مرتبط به هم در تاریخ بشر است. این بدین معناست که آن حرکت عظیم نبوت ها ،‌ آن دعوت الهی و به داعیان الهی احتیاج داشته است و این احتیاج تا امروز باقی است و هر چه زمان گذشته ،‌ بشر به تعالیم انبیاء‌ نزدیک تر شده است.

امروز جامعه بشری با پیشرفت فکر و مدنیت و معرفت ، بسیاری از تعالیم انبیاء را ـ که ده ها قرن پیش از این ، برای بشر قابل درک نبود درک کرده است. همین موضوع عدالت ،‌ موضوع آزادی ،‌ موضوع کرامت انسانی ،‌ این حرف هایی که امروز در دنیا رایج است ،‌ حرف های انبیاء است. آن روز عامه مردم و افکار عمومی مردم این مفاهیم را درک نمی کردند. پی در پی آمدن پیغمبران و انتشار دعوت پیغمبران ،‌ این افکار را در ذهن مردم ، در فطرت مردم ، در دل مردم  ،‌ نسل به نسل نهادینه کرده است. آن داعیان الهی ، امروز سلسله شان قطع نشده است و وجود مقدس امام مهدی (عج) بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه ادامه سلسله داعیان الهی است ،‌ که در زیارت آل یاسین می خوانید (( اسلام علیک یا داعی الله و ربانی آیاته )) . یعنی شما امروز همان دعوت ابراهیم ،‌ همان دعوت موسی ،‌ همان دعوت عیسی و همان دعوت همه پیغمبران و مصلحان اللهی و دعوت پیغمبر خاتم را در وجود حضرت بقیه الله مجسم می بینید. این بزرگوار وارث آن هاست و دعوت و پرچم همه آنها را در دست دارد و دنیا را با همان معارفی که انبیاء در طول زمان آورده اند و به بشر عرضه کرده اند ،‌ فرا می خواند. این نکته مهمی است. ۱۳۸۴.۰۶.۲۹

بیانات مقام معظم رهبری



:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , شرایط ظهور , نشانه های ظهور , اعتبار , امام خامنه ای , رهبری و مهدویت , مهدویت و رهبری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : دو شنبه 12 آذر 1397
زمان ظهور به اعتبار نشانه ها

زمان ظهور به اعتبار نشانه ها

گونه اول :نشانه هایی که در روایات آمده  و پیش از واقعه ظهور هر چند با زمان طولانی ،‌ رخ خواهد داد. اینک بیشتر نشانه ها تحقق یافته و روایات آنها را تایید می نماید. البته این نشانه ها دلیلی برای تعیین ظهور نیست. در اینجا مهم ترین فایده اش را می آوریم :

هر گاه خبر وارده ،‌ وقوع حادثه ( =نشانه ) را همزمان با ظهور بداند و آن حادثه نیز پیش از ظهور واقع گردد در نتیجه در می یابیم که آن روایت در خبر دادن از حادثه ظهور اگر در روزگاران آینده رخ دهد صادق است و بر این اساس ،‌ وقوع این حادثه ،‌ نشانه ای برای ظهور است.

گونه دوم : نشانه هایی که روایات به نزدیک بودن زمان وقوع آنها به زمان ظهور ،‌ تصریح کرده اند. هر چند این نشانه ها رابطه سببی با روز ظهور ندارند ولی خداوند آنها را مایه ی بیداری و آگاهی اولیایش قرار داده تا نزدیک شدن زمان ظهور را دریابند و آمادگی کامل روحی و فکری برای استقبال از امام و رهبرشان و قبول مسولیت ها و به عهده گرفتن ماموریت را داشته باشند.

 



:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , شرایط ظهور , نشانه های ظهور , اعتبار , امام خامنه ای , رهبری و مهدویت , مهدویت و رهبری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : یک شنبه 11 آذر 1397
اصل مهدویت مورد اتفاق همه ی مسلمان هاست

اصل مهدویت مورد اتفاق همه ی مسلمان هاست. ادیان دیگر هم در اعتقادات خودشان ، انتظار منجی را ، در نهایت زمانه دارند. آنها هم  در یک بخش قضیه ، مطلب را درست فهمیده اند ؛ اما در بخش اصلی قضیه ، که معرفت به شخص منجی است ، دچار نقص معرفتند. شیعه ، با خبر مسلم و قطعی خود ، منجی را با نام ، با نشان ، با خصوصیات ،‌ با تاریخ تولد می شناسد. ۱۳۸۴.۰۶.۲۹

خصوصیت اعتقاد شیعیان این است که این حقیقت را در مذهب تشیع از شکل یک آرزو ، از شکل یک امر ذهنی محض ،‌ به صورت یک واقعیت موجود تبدیل کرده است. حقیقت این است که شیعیان وقتی منتظر مهدی موعودند ، منتظر آن دست نجات بخش هستند و در عالم ذهنیات غوطه نمی خورند ؛ یک واقعیت را جست و جو می کنند که این واقعیت وجود دارد. حجت خدا در بین مردم زنده است ؛ موجود است ؛‌ با مردم زندگی می کند ؛ مردم را می بیند ؛ با آنهاست ؛‌ درد های آن ها را ، آلام آن ها را ،‌ را حس می کند.

انسان ها هم ، آن هایی که سعادتمند باشند ، ظرفیت داشته باشند ، در مواقعی به طور ناشناس او را زیارت می  کنند. او وجود دارد ؛ یک انسان واقعی مشخص با نام معین و در میان مردم است و با آن ها زندگی می کند. این ، خصوصیت عقیده ی ما شیعیان است.

آنهایی هم که از مذاهب دیگر این عقیده را قبول ندارند ، هیچ وقت نتوانستند دلیلی که عقل پسند باشد بر رد این تفکر و این واقعیت ، اقامه کنند. همه ادله روشن و راسخ که بسیاری از اهل سنت هم آن را تصدیق کرده اند ،‌ به طور قطع یقین از وجود این انسان والا ، این حجت خدا ، این حقیقت روشن و تابناک با همین خصوصیاتی که من و شما می شناسیم حکایت می کند و شما در بسیاری از منابع غیر شیعه هم این را مشاهده می کنید.

فرزند مبارک پاک نهاد امام حسن عسکری (ع) ،‌ تاریخ ولادتش معلوم است ،‌ مرتبطینش معلومند ،‌ معجزاتش مشخص است و خدا به او عمر طولانی داده است و می دهد. و این است تجسد آن آرزوی بزرگ همه امم عالم ،‌ همه قبایل ،‌ همه ادیان ،‌ همه نژادها ، در همه دوره ها . این خصوصیت مذهب شیعه درباره این مسءله مهم است.۱۳۸۷.۰۵.۲۷

بیانات مقام معظم رهبری

 



:: برچسب‌ها: ظهور , امام , امام مهدی , امام خامنه ای , رهبر , مهدی , منجی , موعود , حکومت جهانی , عدل جهانی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : شنبه 10 آذر 1397
شرایط و نشانه های ظهور

شرایط و نشانه های ظهور

مهم ترین تفاوت بین شرایط ظهور و نشانه های ظهور آن این است که شرایط عبارت از برخی ویژگی هاست که تاثیری واقعی در پیدایی روز موعود و تحقق وعده حکومت جهانی دارد و در صورت منتفی شدن آن حکومت جهانی تحقق پیدا نخواهد کرد.

در حالی که نشانه های ظهور، ربطی به تشکیل دولت جهانی امام عصر ندارد و چه آن نشانه های پیدا شود و چه نشود روز موعود پدید خواهد آمد. این نشانه ها از اموری است که از جانب ذات اقدس خداوند که خبر آن از طرف پیشوایان دین به  مردم رسیده است و بر دو مطلب دلالت دارد.

( الف ) نزدیک بودن ظهور (‌ اگر از نشانه های نزدیک باشد )

( ب‌ )‌ اصل حادثه ظهور (‌ اگر از نشانه های دور باشد )

نشانه های نزدیک برای آن است که منتظران واقعی روز موعود که به دلیل توفیق در پالایش درونی خویش از سوی خدای متعال برگزیده شده اند ،‌ با مشاهده آنها آمادگی کامل روحی برای استقبال از آن روز را پیدا نمایند.

در اینجا از تاثیرات آن ( شرایط )‌ و (‌ نشانه ) ها نسبت به زمان ظهور سخن خواهیم گفت .

و اما دو شرط از شرایطی که تا کنون به وقوع نپیوسته اند ،‌عبارتند از :

1-    تربیت امت اسلامی در ساحت فکر و اندیشه برای شایستگی فراگیری ،‌ فهم و اجرای قوانین جدیدی را که پس از ظهور اعلان می شود ، پیدا نمایند.

2-    تربیت شماری کافی از افراد مخلص و کامل که برای پیاده نمودن برنامه عدالت محور و کامل الهی ،‌ آماده فداکاری باشند

این دو شرط در نتیجه تربیت دراز مدت امت ،‌ تحت شرایطی که قبلا گفته شد ،‌ اندکی قبل از ظهور به وقوع می پیوندند. به عبارت دیگر با تحقق این دو شرط روز ظهوز و موعود با تمام شرایطش پدیدار خواهد شد.

و از تحقق این دو شرط فقط ذات اقدس خداوند و حضرت مهدی ( عج ) آگاه می گردند.

منبع

کتاب ما بعد از ظهور

نوشته : شهید سید محمد صدر



:: برچسب‌ها: ظهور امامت نشانها شرایط آخرالزمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : جمعه 9 آذر 1397
حضور امام درافقی بالا و والا

حضور امام درافقی بالا و والا

. آن چنان که هر روزه و هر ساله از حوادث و رویدادها و اسباب و نتایج آن ها آگاه می گردد :

این ویژگی دارای فواید متعددی است

مهم ترین فواید آن عبارت است از محافظت از جامعه اسلامی و دفع خطر دشمنان

در نتیجه با توجه آگاهی امام عصر (عج) از حوادث و علل و عوامل آنها و مشکلات پیچیده ای که با آن مواجه می شود و نیز تکلیف الهی او برای زدودن و دفع ضرررها و خطرات جامعه اسلامی که حضرتش هم به آن وعده داده است بی تردید به وظیفه الهی اش به بهترین وجه ممکن عمل خواهد نمود.

علاوه بر همه این ها ایشان مردم و اجتماعات را بر طبق ملاک و میزان دقیق و ژرفی که به آن آگاه است ارزیابی می نماید.

این امر ثمراتی را به دنبال دارد که از جمله آنها می توان موارد زیر را بر شمرد :

1-   آگاهی امام از درجه ایمان مومنان و اخلاص مخلصان و سمت و سوی عملی و اعتقادی آنها در زندگی

2-   اطلاع آن حضرت از راه و روش منحرفان و کفار و نقشه های احتمالی آن ها بر ضد اسلام و مسلمین تا از رهگذر این آگاهی به تلاش برای مقابله با خدعه های آنان بر خیزد

3-   آگاهی ایشان از آماده شدن تعداد کافی از یاران و حامیانش برای فتح جهان و بدست گرفتن حکومت عدل.

منبع 

کتاب عصر ظهور

نوشته شهید سید محمد صدر



:: برچسب‌ها: ظهور امامت نشانها شرایط آخرالزمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : جمعه 9 آذر 1397
در نظر ما شیعیان امام عصر در زمان غیبت هم یگانه رهبر الهی جهان و ملت های مسلمان است

این ویـژگی برای باور مندان به رهبری ایشان ثمراتی زیادی دارد ; همچنین تاثیر بسزایی در  عمق بخشی و وسعت دادن به امر پالایش جانهای مومنان توسط خداوند بز رگ است.


در نتیجه کسی که به رهبری امام زمان در زمان غیب دارد دارد ، ایمانش با توفیق الهی صیقل میابد و  با تعمیق اخلاص در وی به کمال می رسد. اثرات ایمان فرد به رهبری مهدوی ، به روشنی تمام در رفتارش منعکس می گردد و سر انجام منجر به عمل و جانفشانی و فداکاری خواهد شد . در حالی که به طور طبیعی کسی که ذهنش از این مفهوم خالی است ، کم تر به عمل فداکاری مبادرت می ورزد.

این بدان دلیل است که در ذهن مومنان ، مفهوم رهبری حضرت قائم با شماری از حقایق گره خورده است:

حقیقت اول : فرد مومن سربازی است که برای حرکت در راه خدا و اطاعت از دستورات رهبرش ( حضرت ولی عصر ) که همان عمل به 

" احکام اسلامی " است ، هدایت شده است. امام نماد و نماینده حقیقی اسلام است. بنابر این دستورات اسلام ، دستورات اوست و خواست پیغمبر است برای امتش ، خواست اوست.

حقیقت دوم : او در برابر امام هر چند به طور مستقیم ، مسئول و مورد محاسبه است ; او میداند که پیشوایش زنده و از کارهای او آگاه می باشد. پس سزاوار است با اعمال شایسته دل او را شاد نماید و با دوری از گناه  در برابرش شرمنده نگردد.

حقیقت سوم : درک غربت و مظلومیت این رهبر در زمان غیبت و نیز مظلومیت اسفناک بشریت که غیبت امامشان و عبور از دوران های ظلم و انحراف ، موجب بسیاری از ذلت ها و سرکوب آن ها شده است.

حقیقت چهارم : درک این موضوع که باید منتظر آن رهبر بود و ظهور وی و بر پایی دولت حق را در هر لحظه احتمال داد. بالطبع این حالت اقتضاء می کند که شخص در راه دین ، به اخلاص و ایمان و فداکاری اش عمق بخشد تا به گاه ظهور از نزدیکان حضرت امام عصر باشد و شایستگی کمک به او در راه اصلاح جهان پیدا نماید.

...و دیگر حقایقی که هر کدام از آن ها می تواند انگیزه ای قوی برای فرد مومن در راه تلاش و فداکاری بیشتر در خط اسلام صحیح باشد و این خود به طور طبیعی , موجب موفقیت بیشتر و سریع تر در امر پالایش درونی مومن توسط پروردگار است. و هیچ یک از این ثمرات ، بدون ایمان به رهبری امام مهدی (عج) و غیبت ایشان حاصل نمی شوذ

منبع

کتاب تاریخ پس از ظهور

نوشته : شهید سید محمد صدر



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ظهور امامت نشانها شرایط ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی رضا علی دوستی
تاریخ : جمعه 9 آذر 1397